4 viktige e -handel produktoppføringstrategier for å eksplodere salg (2024)

Flott produktdesign og emballasje er viktig.Enten du er i en dagligvarebutikk som handler etter kaffe eller nettlesing av skinnhansker, hvordan en virksomhet presenterer produktet sitt vil etterlate et tydelig inntrykk.Valget av skrift på etiketten kan betegne billighet eller luksus, mens det å endre formen på en flaske bare kan øke salget.

Alt er en faktor, men i et netthandelsmiljø er hvordan du lager produktoppføringen din enda mer avgjørende enn personlig.La oss diskutere produktoppføringer, hvordan lage dem på de mest populære plattformene (Spotify, Facebook og Amazon), og viktigst av alt, de beste strategiene du kan bruke når du lager et produktoppføring på nettbutikken din (sørg for å sjekke ut nr. 3).

Hva er en produktoppføring

En produktoppføringsside (PLP) er en spesifikk side som viser et produkt som er tilgjengelig for kjøp.En flott produktoppføringsside skal omfatte:

  • Prisen
  • Kunde anmeldelser
  • Kjøpsalternativer
  • Bilder og videoer
  • En grundig beskrivelse
  • Vanlige spørsmål og svar om produktet

Siden en online shopper ikke har luksusen å spørre en ansatt i en butikk om en bestemt vare, er det viktig å inkluderealleDe spesielle funksjonene, fraktalternativene, tekniske detaljer og kundevurderinger.Derfor har din online besøkende all informasjonen de måtte trenge for å forstå produktet for å kjøpe.

Hva er en produktoppføring i netthandel?

En e -handelsproduktoppføring er ethvert produkt som er tilgjengelig for å kjøpe elektronisk online.De fleste produktoppføringer i et e -handelsmiljø for detaljhandel er enten virksomhet for forbruker (B2C) eller forbruker for forbruker (C2C).Enhver virksomhet som lister opp produktene sine på nettbutikken deres, er vanligvis rettet mot et spesifikt publikum å kjøpe.Imidlertid kan forbrukere også lage produktoppføringer for sine eiendeler på nettsteder som eBay eller Facebook Marketplace.

Eksempler på netthandel produktoppføringer inkluderer:

  • Detaljhandel:En virksomhet som selger et produkt til en forbruker.
  • Engros:Et selskap som selger produkter i bulk til en forhandler for dem å selge til klientell.
  • Abonnement:Produkter eller tjenester som selges automatisk på en tilbakevendende plan til betalte abonnenter.
  • Digitale produkter:Digitale varer, for eksempel online kurs eller programvare, solgt til forbrukere.
  • Dropshipping:Produkter kjøpt på en nettbutikk som ble sendt fra en tredjepartssted direkte til forbrukeren.

Hva er PDP i netthandel?

En produktdetaljside (PDP) er en online webside som forteller forbrukeren all spesifikk informasjon om et produkt, for eksempel ingredienser, materialer og størrelser.Virksomheten må gi så mye informasjon som mulig om produktet for forbrukerne.

Besøkende kan nøle med å kjøpe hvis en produktside er kort og mangler rik detaljer om produktet de vil kjøpe.Å inkludere mer informasjon på siden din vil også bidra til å lokke besøkende til å kjøpe.For eksempel, hvis varen din er en bomullsskjorte, spesifiser hvor bomullen ble hentet og understreker noen markedsfordel, for eksempel ekstra mykhet.

Hva er en produktoppføringsannonse?

Produktoppføringsannonser er Google Shopping-annonser som vises basert på nøkkelord-queries som er spesifisert av en virksomhet.Typiske annonser for betaling per klikk (PPC) vises øverst på søk og har en klikkbar lenke, url, beskrivelse og mulige anmeldelser eller flere lenker.Produktoppføringsannonser inkluderer imidlertid et bilde av produktet, klikkbar lenke og pris.

4 Key Ecommerce Product Listing Strategies to EXPLODE Sales (1)

Hvis en virksomhet prøver å markedsføre et produkt ved hjelp avGoogle -annonser, kan de by på forskjellige søkeordsøk som stemmer overens med kjøperens intensjon.For eksempel kan en premium belteprodusent by på et søkeordsøk som "Alligator Belt."Nøkkelordprisen bestemmes av søkevolumet, konkurranse og har ofte en gjennomsnittlig kostnad per klikk (CPC) i Google AdWords.

Bedrifter må evaluere avkastningen på annonseutgifter (ROAs) og konverteringsfrekvens for hvert søkeord de bestemmer seg for å by på.For eksempel, hvis alligatorbeltet koster $ 500, er CPC for en annonseplassering $ 5, og de selger 50 belter per 1000 besøk, konverteringsfrekvensen deres vil være 5,0, og deres ROAs ville være 500%.

En god kontra dårlig konverteringsfrekvens og ROAs er betinget av produkt- eller servicekostnadene sammenlignet med annonsekostnader.I dette eksemplet er ROAS forbløffende fordi virksomheten tjener $ 25 000 (50 belter x $ 500/enhet) for hver $ 5000 ($ 5 CPC x 1000 besøk) brukt på annonser for en avkastning på 500% på annonseutgifter.Beregn enkelt ROAs og konverteringsfrekvens ved å bruke formelen nedenfor:

ROAS -kalkulator: Inntekter fra annonser/kostnad på annonser x 100 ($ 25 000/5000 x 100 = 500% avkastning på annonseutgifter)

Konverteringsfrekvenskalkulator: Antall konverteringer/antall besøk x 100 (50/1000 x100 = 5,0)

Hvordan liste opp et produkt på nettet

Sjekk ut vår raske guide for å legge ut et produktoppføring online for forskjellige plattformer, inkludert Amazon, Shopify og Facebook.

Amazon

Før du viser et produkt på Amazon, må du sørge for at du har følgende informasjon om produktet ditt:

  • Universal Product Code (UPC)
  • Målinger og vekt på produktet ditt
  • Bilder av høy kvalitet av produktet ditt

Når du har samlet informasjonen om produktet ditt, følg trinnene nedenfor:

  1. Logg inn på dinSelger Central Accountog naviger til delen "Legg til et produkt" i rullegardinmenyen.
  2. Velg fra følgende alternativer for å legge til et produkt:
  • Skriv inn produktnavnet eller ID -en din i søkefeltet.
  • Hvis produktet ditt ikke selges på Amazon, klikker du på "Opprett en ny produktoppføring."
  • For batchopplastinger, klikker du på alternativet "Bulkopplasting".
  1. Velg en primærkategori for varen din og ta med underkategorier hvis aktuelt.
  2. Naviger til "Advanced View" og skriv inn informasjon om produktet ditt, inkludert bilder, beskrivelse, nøkkelord og tilbud.

Shopify

For å legge til et nytt produkt i Shopify -kontoen din, gjennomgå følgende trinn:

  • Logg deg på Shopify -administratorkontoen din og naviger til "Produkter> Alle produkter."
  • Klikk på "Legg til produkt" på produktsiden.
  • Lag produktoppføringen din med tittel, beskrivelse, pris, vekt og annen relevant informasjon.
  • Klikk "Lagre."

Facebook

Følg trinnene nedenfor:

  • Naviger til Facebook -siden din og klikk på koblingen "Legg til butikk" under Facebook -omslagsbildet.
  • Godta handelsvilkårene og retningslinjene.
  • Koble til stripe -kontoen din eller sett opp en stripe -konto ved å legge inn din e -postadresse, betalingsalternativer og forretningsadresse.
  • Velg en anrop til handling for at de besøkende skal velge fra Facebook -siden din for å ta dem med til butikkseksjonen din.
  • Inkluder en beskrivelse av hva du selger med 200 tegn eller mindre.
  • Gå til butikkseksjonen og velg "Legg til produkter."
  • Følg instruksjonene for å legge inn informasjon om produktet ditt, inkludert navn, pris, beskrivelse, produktkategori og fraktmetode, og klikk "Lagre."

De 4 beste produktoppføringsstrategiene for å øke salget

4 Key Ecommerce Product Listing Strategies to EXPLODE Sales (2)

Nå for den morsomme delen.Anta at du selger et produkt på nettet, investerer i et reklamebudsjett og ønsker å tjene penger.I så fall er det detviktigFor å integrere følgende strategier for å øke konverteringsfrekvensene og lage en godt oljet pengemaskin.

1. Søkeordforskning, grundige beskrivelser og å gjøre produktet ditt til en stjerne

Søkeordforskninger sentralt for å lage en vellykket produktoppføring som publikum faktisk vil finne.Hvis du velger nøkkelord i tittelen og beskrivelsen din som ikke har et bekreftet søkevolum, vil produktet ditt aldri vises i søkemotorer for målgruppen din fordi det ikke samsvarer med søkeintensjonen deres.

Identifiser først rotnøkkelordet basert på produktet du selger.I vårt forrige eksempel ville rotnøkkelordet for "Alligator Belt" ganske enkelt være "Alligator Belt."Bruke et verktøy somSEMRUSH, kan vi utføre søkeordforskning for å identifisere den beste måten å tittel vårt produkt basert på pålitelige beregninger.De forskjellige beregningene som skal gjennomgå for et nøkkelord inkluderer:

  • Volum: Gjennomsnittlig antall månedlige søk etter et gitt nøkkelord over 12 måneder.
  • Trend: Interessen til søkerne i et gitt nøkkelord i løpet av 12 måneder.
  • Nøkkelordtetthet (KD):Nøkkelord vanskelighetsindeksen (fra 1 til 100%) viser deg hvor vanskelig det ville være å overgå konkurrentene dine i Google Organic Top 20 for et gitt nøkkelord.Jo høyere prosentandel, jo vanskeligere vil det være å oppnå høye rangeringer for hvert målrettet søkeord.
  • Kostnad per klikk (CPC):Gjennomsnittspris i USD Annonsører betaler for en brukers klikk på en annonse utløst av et gitt nøkkelord (Google -annonser).
  • Konkurransedyktig tetthet:Konkurransenivået mellom annonsører som byr på et gitt nøkkelord innenfor PPC -kampanjene.Konkurransedyktig tetthet vises i en skala fra 0 til 1,00, med 1,00 som er den vanskeligste å rangere for.

Ideelt sett vil du velge langhale nøkkelord for produktet ditt med lav CPC og konkurransedyktig tetthet, men har et høyt månedlig søkevolum.I dette scenariet er konkurransen usedvanlig høy for de fleste av våre topp nøkkelord.Vi kan imidlertid bruke beskrivende, langhale nøkkelord med lavere konkurranse og øke sjansen til å rangere.

For eksempel, i stedet for å titulere vårt produkt "Alligator Belt", kunne vi tittelen det "Exotic Louisiana Hornback Alligator Belt med sølvbelte spenne."Ved å inkludere flere adjektiver fra andre nøkkelord i listen vår, har vi en større sjanse til å søke etter vårt rotnøkkelord mens vi skiller produktet vårt fra andre alligatorbelter i markedet.I tillegg er Silver Belt -spenne et annet unikt salgsargument som kan skille oss fra konkurransen og lokke seerne våre til å klikke.

4 Key Ecommerce Product Listing Strategies to EXPLODE Sales (3)

Sørg for å inkludere målnøkkelordene dine i URL -en din (jo kortere, jo bedre) og Image Alt -tagger.Utarbeide en fengslende meta- og produktbeskrivelse som fokuserer på fordelene, bruker emosjonelt språk og gjør produktet ditt til en stjerne.Du selger ikke et produkt.Du selger en opplevelse.Oppfør deg som om du bare hadde det beste måltidet i livet ditt, og du snakker med vennen din om det.Du selger dem ikke nødvendigvis på maten.I stedet beskriver du lidenskapelig din positive opplevelse.Hjelp dem å visualisere hvordan det var, og de vil føle seg drevet til å gå.

Optimaliser produkttitlene dine for å øke klikkfrekvensen og vurdere følgende:

  • Legg til emosjonelle og kraftige ord i tittellagene dine.Titler med en høyereemosjonell poengsumFå flere sosiale aksjer og ha en høyere CTR.Eksempler inkluderer: sinnssyke, effektive, casestudier, rask, bevist, beste, definitive guide, vitenskapelig, øyeblikkelig, gratis, ny, eksklusiv, skynd, hemmelighet, oppdage, øke.
  • Bruk parentes i titlene dine.En studie utført avHubspotfant at titler med parentes presterer 33% bedre enn titler uten dem.
  • Undersøk betalte hjelpemidler for søkeordsøkene dine og etterligne deres tilbakevendende ord og uttrykk.Bedrifter bruker tusenvis av daglige annonser.Utnytte investeringene sine.

2. Ta med flere videoer og bilder

Video blir den mest dominerende og viktige formen for medier innen digital markedsføring.Video er#1 form for innholdå selge produkter og tjenester.Kraften til videoen kan ikke undervurderes.96% av forbrukerneFinn videoer nyttige når du kjøper noe på nettet, og 73% av amerikanske voksne er mer sannsynlig å kjøpe etter å ha sett et produkt- eller servicevideo.

Besøkende forventer også videoer og bilder når de handler på nettet.ENSalsify 2019 -undersøkelsefant ut at amerikanske digitale kjøpere forventer i gjennomsnitt rundt seks bilder og tre videoer når de handler på nettet.Siden kunder ikke har luksusen til å lese en boks eller berøre produktet ditt personlig, er det avgjørende å inkludere bilder og videoer med høy oppløsning og videoer som fremhever fordelene med produktet og forklarer hvordan det fungerer.

Led med fordelene med produktet og forklar hvordan det er det mest effektive på markedet.Inkluder enkle, instruksjonsbilder for besøkende for raskt å fordøye hvordan produktet ditt fungerer, og dets markedsoverlegenhet.Petsafe scoopfree automatisk rengjøring av søppelkullPerfekt viser hvordan det skal gjøres.

En katteeier kan være klar til å bruke de ekstra kontantene til en selvrensende søppelboks, men kan føle seg skremt av hvordan det fungerer.Produktoppføringen har perfekt raske forklaringer i bildene sine av hvordan produktet fungerer, fordelene og dets markedsoverlegenhet:

4 Key Ecommerce Product Listing Strategies to EXPLODE Sales (4)

Sørg for å investere i bilder av høy kvalitet for produktet ditt som raskt oppsummerer produktets unike salgspoeng, fordeler og instruksjoner.Ikke glem en flott produktvideo som demonstrerer produktet ditt i aksjon.

3. Incentiver produktanmeldelser

Produktanmeldelser er helt avgjørende for å bygge tillit med publikum og senke handlingsgrensen.En person kan like et produkt, men det garanterer automatisk mistanke om de ikke er kjent med merkevaren.Anta imidlertid at de ser at produktet har en gjennomsnittlig rangering på fire og en halv stjerner med over hundre anmeldelser.I så fall kan de stole på merkevaren din basert på andre kunders konsensus, som validerer at det er et overlegen produkt.

Sjekk ut denne google min forretningsoppføring for en ATLANTA AUTO -butikk.Folk brukertusenvisPå bilreparasjoner hvert år, så de er forsiktige når du velger en bilbutikk.De vil sørge for at de får utmerket service til rimelige priser, men dessverre vet du aldri sitatet før du tar bilen inn for en inspeksjon.Imidlertid vil ikke alt salgskopien i verden samsvare med fordelene ved å ha en nesten perfekt Google-rating:

4 Key Ecommerce Product Listing Strategies to EXPLODE Sales (5)v

Oppføringen forteller raskt en potensiell kunde at 287 personer hadde en nesten perfekt opplevelse i bilbutikken.Hvis du er ute etter en ny bilbutikk, kan du føle deg trygg på at du får en 5-stjerners opplevelse.Anmeldelser er den raskeste måten å bygge rapport og tillit til et kaldt publikum.

Anmeldelser utsetter et produkt eller en tjeneste for godt eller for dårlig.Annonseikon Bill Bernbach sa en gang: "En flott annonsekampanje vil gjøre at et dårlig produkt mislykkes raskere.Det vil få flere til å vite at det er ille. ”

Hvis du selger et produkt, er anmeldelser viktige, og noen enkle attester kan gjøre underverker for å bygge et forhold til en potensiell klient.Hvis noen søker etter en tjeneste, kan bare legge ut et positivt sitat fra en tidligere klient med et bilde på nettstedet deres øyeblikkelig bidra til å validere virksomheten din og heve merkevaren.

Etter at du har publisert Amazon -oppføringen din og fått salg, har du en mulighet til å gjøre produktsiden din enda bedre.Sjekk ut kundeanmeldelsene dine for å se hva folk sier.Hvis det er en spesifikk funksjon som stadig blir nevnt, kan det være lurt å vurdere å endre noe av teksten på siden din for å fremheve den.Revisjon av produktanmeldelsene dine er en utmerket måte å inkludere nye unike salgspunkter for å tiltrekke og konvertere nye besøkende.Det er gratis markedsundersøkelser!

4. Hastighet og knapphet

Stor markedsføring må bruke gode salgstaktikker for å øke konverteringene.Stor salg inkluderer tre avgjørende elementer: haster, knapphet og rettlinje for å bygge rapport.Du må lage en tikkeklokke for produktet ditt og gi den illusjonen at det du har å tilby ikke vil være i lang tid.

Hvis du presenterer et produkt med en åpen, jeg-kan-buy-denne-når-jeg-følelsesliknende pris, gjett hva?De har ikke noe haster til å kjøpe produktet.Å legge til variabilitet til prisene dine er en flott måte å hjelpe til med å lokke kundene til å kjøpe når de lander på siden din.Sjekk ut andree -handel detaljhandelprisstrategierog metoder for å redusere dine -handel avkastningsrate.

I de udødelige ordene til den store David Foster Wallace, "Det gjorde det alle annonsene skal gjøre: skape en angst lettes ved kjøp."Du må være på farten med produktene dine, og når du er i møte med kunden din, bør du overbevise dem om at du flytter snart, og hvis de ikke kjøper nå, ja nå, så har toget seilt ogDe savnet sjansen.Det er et rush.

Ingen merkevarer legemliggjør gode salgstaktikker og merkevarebygging bedre enn Supreme.De har et trendy og attraktivt merke bygget av ekte knapphet og haster.De slipper ut i minimale mengder på presise tider, og hvis du savner vinduet for å kjøpe, får du ikke din øverste hettegenser, livs, pannebånd eller spade.De smeller den øverste logoen på hva som helst og selger den til skandaløse priser, men hver gang de selger, selger de ut.

4 Key Ecommerce Product Listing Strategies to EXPLODE Sales (6)

Skaperen av merkevaren, James Jebbia, sa at alt som Supreme utgivelser aldri vil ha en "begrenset" klassifisering, men bemerker at de gjør korte løp av produktene sine fordi de "ikke ønsker å bli sittende fast med ting ingen vil ha."Selv om de har kraftig merkevarebygging fordi kjendiser og påvirkere blinker varene sine, er den sanne kraften i deres merkevarebygging evnen til å fremkalle følelser for å skape lyst eller nysgjerrighet.Rokaler er å trekke noe til eksistens.Bestem hvordan du skiller produktet ditt fra konkurransen og pakker det for å få kundene dine til å føle seg eksklusive.

De er allerede på jakt etter produktene dine, så gi dem en grunn til å kjøpei dag.

Øk konverteringsfrekvensen, få tilgang til rikelig kundedata og eksplodere salget av netthandel med Nogin

Hvis du sliter medKonkurrerer med Amazon, Skalere virksomheten din, og følge med på den raskt skiftende verdenen av netthandel, tilbyr vi en nøkkelferdig løsning som vil koble merkevaren din tilOmnichannel -infrastruktur, Teknologi og kompetanse for å radikalt skalere online kanaler.

VårHodeløs bedriftsteknologiPlugger seg til Shopify Plus, og overlader det med markedsledende funksjonalitet som overgår Legacy Enterprise-plattformer.Vår dynamiske løsning har sofistikertforskning og utviklinginnebygd, og våre kunder kan migrere til et bedriftsnivå medIngen forhåndskostnader på mindre enn åtte uker.

Her er noen av de viktigste fordelene du kan forvente ved å migrere til intelligent handel:

  • VårIntelligent netthandelsløsninghar AI-drevet kundesegmentering, algoritmiskMerchandising, og smart promoteringsoptimalisering for å forbedre kundenes online shoppingopplevelse med personaliseringstaktikker som konverterer.
  • Vi kan håndtere flere frontender og flere backends.
  • Få tilgang til 40 verktøy på bedriftsnivå og funksjoner som forbedrer konverteringer og lavere markedsføring, frakt og avkastning.
  • Omplatform til en overlegen bedriftsplattform uten å gjenskape avgifter og gå live på bare seks uker.
  • Få tilgang til en omfattende teknologibunke og forhåndsintegrert frontend-tema kalt Luminate, som inkluderer de beste Shopify-appene sammen med partnerintegrasjoner og eksklusive funksjoner utviklet spesielt for intelligent handel.Våre dedikerte nettstedoptimisatorer jobber kontinuerlig for å forbedre hver applikasjon, og utnytte taktikker oppnådd ved å styre over 150 merker og 1 milliard dollar i total brutto varerverdi (GMV) det siste tiåret.
  • Ekte global virksomhet e -handel for å nå og konvertere internasjonale kunder.
  • Vår3PL eCommerce oppfyllingsløsningvil senke frakt- og returkostnadene dine.
  • Markedsføringseffektivitet øker 30% med CDP.
  • Koble til vårEnterprise eCommerce Platform Solutionuten forhåndskostnader!

Nogin er en annen tilnærming til virksomhetens netthandel, og resultatene taler for seg selv:

  • Konverteringsfrekvens forbedrer i gjennomsnitt 40% på plattformen vår.
  • Markedsføringseffektivitet øker 30% med CDP.
  • Merker vokser i gjennomsnitt 40% i det første året etter å ha byttet til intelligent handel.

Lær mer om forskningen bak vårCommerce-as-a-Service (CAAS)tilnærming og hvorfor det er den overlegne måten å nærme seg D2C e -handel på:

  • Del 1: Utvikling av netthandel
  • Del to: Å løse lønnsomhetsspørsmål i netthandel
  • Del tre: Optimalisering av netthandel infrastruktur
  • Hvordan velge en virksomhets e -handelsplattform
  • Hvordan skalere en e -handelsvirksomhet etter budsjettkutt
  • Hvordan CAAS forsterker og forbedrer en netthandelsvirksomhet
  • Foretak
4 viktige e -handel produktoppføringstrategier for å eksplodere salg (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Delena Feil

Last Updated:

Views: 6246

Rating: 4.4 / 5 (45 voted)

Reviews: 84% of readers found this page helpful

Author information

Name: Delena Feil

Birthday: 1998-08-29

Address: 747 Lubowitz Run, Sidmouth, HI 90646-5543

Phone: +99513241752844

Job: Design Supervisor

Hobby: Digital arts, Lacemaking, Air sports, Running, Scouting, Shooting, Puzzles

Introduction: My name is Delena Feil, I am a clean, splendid, calm, fancy, jolly, bright, faithful person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.